Sağlık, Hastalıklar, Doktor, Hemşire, Cilt Bakımı
Şubat 13, 2012, 07:19:39 ÖÖ *
Merhaba, Ziyaretçi. Lütfen giriş yapın veya üye olun.

Kullanıcı adınızı, parolanızı ve aktif kalma süresini giriniz
Duyurular: SMF - Just Installed!
 
   Ana Sayfa   Yardım Ara Giriş Yap Kayıt  
Sayfa: [1]
  Yazdır  
Gönderen Konu: YAŞLANINCA GÖZLERİNİZ BOZULMASIN  (Okunma Sayısı 192 defa)
angel
Global Moderator
Hero Member
*****
Mesaj Sayısı: 5148


Üyelik Bilgileri
« : Ekim 18, 2007, 12:02:38 ÖÖ »

Balık yemek yaşlılıkta göze iyi geliyor. Haftada iki kez balık yiyen yaşlılarda görme bozukluğunun yüzde 36 azaldığı görüldü.

ABD’de yayımlanan “Archives of Ophthalmology” dergisinde yayımlanan iki yeni araştırmada, balık etinde, özellikle sombalığında bulunan omega-3 yağının ilerleyen yaşta gözde görme kaybını azalttığı belirlendi.

Massachutestts-Boston Göz ve Kulak Hastanesi ile araştırmanın öncüsü Dr. Johanna Seddon, 75 yaşın üstünde artan göz lekelerinin (makula yozluğu) balık yağı ile azaldığının kanıtlandığını söyledi.

ABD Ulusal Göz Kurumu’ndan Dr. Emily Chew da iki araştırma sonuçlarına katılarak, balıkta omega-3 ile “lutein” maddesinin hem gözü hem kalbi koruduğunu belirtti.

Araştırma, ABD’de 5-6 yıl boyunca 680 yaşlı kişiyle Avustralya’da 2335 kişi üzerinde yapıldı.

Haftada iki kez balık yiyen yaşlılarda görme bozukluğunun yüzde 36 azaldığı görüldü.

Uzmanlar, balık tadına alışkın olmayanların alışabileceğini yahut imkan varsa hap olarak alabileceğini belirttiler.
Logged

Sayfa: [1]
  Yazdır  
 
Gitmek istediğiniz yer:  

Saglik Personeli hamilelik sanat hastaliklar Evde Bakım Hemşire Saglik gebelik Hemşireler Forumu Sa�l�k ve T�p
MySQL ile Güçlendirildi PHP ile Güçlendirildi Powered by SMF 1.1.13 | SMF © 2006, Simple Machines LLC
Seo4Smf v0.2 © Webmaster's Talks
XHTML 1.0 Geçerli! CSS Geçerli!