Sağlık, Hastalıklar, Doktor, Hemşire, Cilt Bakımı
Aralık 02, 2008, 08:14:44 ÖÖ *
Merhaba, Ziyaretçi. Lütfen giriş yapın veya üye olun.

Kullanıcı adınızı, parolanızı ve aktif kalma süresini giriniz
Duyurular: SMF - Just Installed!
 
   Ana Sayfa   Yardım Ara GiriÅŸ Yap Kayıt  
Sayfa: [1]
  Yazdır  
Gönderen Konu: Alkol, meme kanseri riskini artırıyor  (Okunma Sayısı 53 defa)
hemsireler
Administrator
Hero Member
*****
Mesaj Sayısı: 5273


Üyelik Bilgileri E-Posta
« : Ekim 07, 2007, 05:21:42 ÖS »



BARCELONA - Yapılan daha önceki çalışmalarda da alkol tüketimiyle meme kanseri arasında baÄŸlantı ortaya konurken, farklı türdeki alkollü içkilerin, diÄŸerlerine göre daha riskli olup olmadığı konusunda ise çeliÅŸkili deÄŸerlendirmeler ortaya çıkıyordu. 
ABD Oakland Üniversitesi Sürekli Tıbbi Bakım Programından Dr. Arthur Klatsky başkanlığındaki araştırma ekibi tarafından yapılan ve alkol türüne bakılmaksızın ne kadar tüketildiğinin asıl sorun olduğunun ortaya konduğu araştırma, İspanya’nın Barcelona kentinde düzenlenen Avrupa Kanser Örgütü’nün toplantısında açıklandı.

Araştırmada, alkollü içki tüketimi alışkanlığı olan 70 bin 33 kadına, 1978 ve 1985 yılları arasında, sağlık tetkikleri sırasında sorular soruldu. 2004 yılına kadar bu kadınların 2 bin 829’una meme kanseri teşhisi kondu.

Klatsky ve ekibi, araştırmalarında kadınların hangi tür alkollü içki içtiğini ve ne kadar tükettiğini inceledi ve günde bir kadehten az içenlerle karşılaştırma yapıldı.

Araştırmacılar, şarap, bira ya da likör içen kadınlar arasında meme kanseri riski açışından bir fark bulunmadığını ortaya koydu.

Araştırmaya göre, günde bir kadehten az içen kadınlarla karşılaştırılan, günlük alkol tüketimi günde bir ya da iki kadeh olan kadınların, meme kanserine yakalanma riski yüzde 10, günde 3 kadehten fazla içki içen kadınlarınki de yüzde 30 daha fazla bulunuyor.

Çalışmayla bağlantısı bulunmayan İtalya’daki Avrupa Onkoloji Enstitüsünden Patrick Maisonneuve, bu verilerin şimdiye kadar büyük ölçüde göz ardı edilen risk faktörleri olduğunu ifade ederek, örneğin biradan daha sağlıklı olduğunu düşündükleri için kadınların şarap içmesinin doğru olmadığını, sorunun alkollü içkinin türüyle değil, tüketilen miktarıyla ilgili olduğunu belitti.

Bazı uzmanlar da insanların, bazı çalışmalarda kalp rahatsızlığına karşı koruduğu ortaya konan kırmızı şarabın sağlıklı olduğu yönündeki çeşitli öneriler bulunması nedeniyle de kafalarının karışacağına işaret etti.

Klatsky de bu mekanizmaların hiçbirisinin meme kanseriyle bir ilgisi olmadığını kaydetti.

Bu arada, alkol tüketiminin meme kanseri üzerinde nasıl bir etkisinin olduğu tam olarak açıklığa kavuşmazken, bazı uzmanlar ise alkol tüketiminin, kandaki, kansere neden olabilecek hormon düzeylerini artırdığını düşünüyor.

Öte yandan, İngiliz Kanser Dergisi’nde (British Journal of Cancer) 2002’de yayımlanan verilerde, İngiltere’de yılda 44 bini bulan meme kanseri vakalarının yüzde 4’ünün alkol tüketimiyle bağlantısı bulunduğu ortaya kondu. Ancak bu kadınların küçük bir bölümünün alkolü fazla tüketenler olduğunun düşünüldüğü belirtiliyor.

Uzmanlar şimdi ise meme kanseri konusunda alkolü suçlamak için yeterli kanıt olduğunu ve kamuoyunu riski göz önünde tutabilmeleri için eğitmeye başlamak gerektiğini düşünüyor
Logged

Sayfa: [1]
  Yazdır  
 
Gitmek istediÄŸiniz yer:  

Saglik Personeli hamilelik sanat hastaliklar Cilt Bakimi Bilim ve Teknoloji Saglik gebelik Saðlýk ve Týp
MySQL ile Güçlendirildi PHP ile Güçlendirildi Powered by SMF 1.1.6 | SMF © 2006, Simple Machines LLC
Seo4Smf v0.2 © Webmaster's Talks
XHTML 1.0 Geçerli! CSS Geçerli!