Sağlık, Hastalıklar, Doktor, Hemşire, Cilt Bakımı
Aralık 02, 2008, 08:29:26 ÖÖ *
Merhaba, Ziyaretçi. Lütfen giriş yapın veya üye olun.

Kullanıcı adınızı, parolanızı ve aktif kalma süresini giriniz
Duyurular: SMF - Just Installed!
 
   Ana Sayfa   Yardım Ara GiriÅŸ Yap Kayıt  
Sayfa: [1]
  Yazdır  
Gönderen Konu: Åžarap prostat kanseri riskini azaltabilir  (Okunma Sayısı 54 defa)
hemsireler
Administrator
Hero Member
*****
Mesaj Sayısı: 5273


Üyelik Bilgileri E-Posta
« : Ekim 07, 2007, 05:30:27 ÖS »

WASHINGTON - Birmingam’daki Alabama Üniversitesi’nden Coral Lamartiniere ve ekibi, şarapta bulunan antioksidan resveratrol maddesini erkek farelerin yiyeceklerine karıştırdı ve bu farelerin prostat kanserine yakalanma riskinin, resveratrol bulunmayan yiyecekleri yiyen farelere göre yüzde 87 az olduğunu gördü. Bu arada, aynı üniversitede yapılan başka bir araştırmada da resveratrolün dişi farelerin meme kanserine yakalanma riskini azalttığı ortaya çıktı.

Ancak araştırmalarda, farelere verilen resveratrol miktarının, günde insanların 1 şişe şaraptan alacağı resveratrolle aynı olduğuna dikkati çeken araştırmacılar, kadın ve erkeklerin şarap tüketimine dikkat etmesini, aşırı alkolün kanser riskini artırması nedeniyle günde 2 kadehi aşmamaları uyarısında bulundu.

Ayrıca, resveratrolün kırmızı üzüm ve şarabın dışında dut ve yerfıstığında da bol oranda bulunduğu kaydedildi
Logged

Sayfa: [1]
  Yazdır  
 
Gitmek istediÄŸiniz yer:  

Saglik Personeli hamilelik sanat hastaliklar Cilt Bakimi Bilim ve Teknoloji Saglik gebelik Saðlýk ve Týp
MySQL ile Güçlendirildi PHP ile Güçlendirildi Powered by SMF 1.1.6 | SMF © 2006, Simple Machines LLC
Seo4Smf v0.2 © Webmaster's Talks
XHTML 1.0 Geçerli! CSS Geçerli!