Sağlık, Hastalıklar, Doktor, Hemşire, Cilt Bakımı
Kasım 22, 2008, 06:35:13 ÖS *
Merhaba, Ziyaretçi. Lütfen giriş yapın veya üye olun.

Kullanıcı adınızı, parolanızı ve aktif kalma süresini giriniz
Duyurular: SMF - Just Installed!
 
   Ana Sayfa   Yardım Ara GiriÅŸ Yap Kayıt  
Sayfa: [1]
  Yazdır  
Gönderen Konu: VITAMIN HAPLARI GEREKSIZ MI ?  (Okunma Sayısı 71 defa)
angel
Global Moderator
Hero Member
*****
Mesaj Sayısı: 5148


Üyelik Bilgileri
« : Ekim 22, 2007, 10:09:00 ÖS »

Bazı bilim adamları, vitamin haplarının inanılanın tersine kanser, kalp krizi ve diğer çok sayıda hastalık riskini hiçbir şekilde azaltmadığını da savundular.

İngilteredeki ünlü Oxford Üniversitesinin Klinik Deneyler bölümüne mensup bir grup bilim adamı tarafından yapılan araştırmalarda, vitamin haplarının sadece zaman ve para kaybından ibaret olduğu sonucuna varıldığı açıklandı.


Yaklaşık 20 bin kişi üzerinde yapılan ve 5 yıl süren, bu nedenle de konuyla ilgili araştırmaların en kapsamlılarından biri olarak kabul edilen araştırmada, 3 vitamin hapından oluşan kokteylin bir günlük dozunu sürekli kullanan kişilerin kalp krizi ve kanser risklerinin yanı sıra zihinsel gerilemelerinde de hiçbir değişikliğin kaydedilmediği belirtiliyor.


Konuyla ilgili raporun yazarlarından Oxford Üniversitesi profesörlerinden Rory Collins, 5 yıl boyunca yakından izledik ve vitamin tabletlerinin zaman kaybından ibaret oldukları, hiçbir etki yaratmadıkları görüşüne vardık dedi.


Bu hapların kalp krizi, kanser veya diğer bazı rahatsızlıklara karşı koruyucu etki yarattıklarına dair bir bulguya da rastlayamadık diyen Prof. Collins, vitamin haplarının zararsız olduklarını, ancak bir işe de yaramadıklarını öne sürdü.


AYNI RİSKLERİ TAŞIYORLAR


Araştırmanın başlatılma nedeninin de kalp hastalıklarına karşı koruma yöntemlerinin anlaşılabilmesi olduğunu belirten bilim adamları, 5 yıl boyunca süren araştırmaları sırasında yaşları 40 ile 80 arasında değişen 20 bin kişiyi izlediklerini kaydettiler.


Bu araştırma sırasında kolesterol düşürücü ilaçların yanı sıra vitamin E, C ve beta karoten kokteylinin etkilerini izlediklerini belirten bilim adamları, bütün bu deneylerin sonucunda, vitamin kullanan kişilerin kullanmayanlarla aynı riskleri taşıdıkları sonucuna varıldığını ifade ettiler.


Bilim adamlarına göre, aynı araştırmada izlenen kolesterol düşürücü ilaçlar ise kalp krizi ve beyin kanamalarını yüzde 30 oranında azalttı.


BOL BOL TAZE MEYVE-SEBZE YİYİN


Kanser, katarakt, kemik kırılmaları, astım, zihinsel gerileme gibi hastalık risklerinde de bir farklılık oluşmadığını belirten bilim adamları, ünlü tıp dergisi Lancet te yer alan makalelerinde, bu sonuçlar vitaminlerin bir işe yaramadığını, insanların bunlara para harcayacaklarına, bol bol taze meyve-sebze almalarının daha doğru olacağını kanıtlıyor görüşünü savundular.


Bilim adamları, daha önce de vitaminler üzerinde bazı araştırmaların yapıldığını, ancak bu araştırmanın vitamin kokteylleri üzerinde yapılmış ilk büyük araştırma olduğunu hatırlatırken, hayal kırıklığına uğradık, ama çok şaşırdık denemez dediler.

Logged

Sayfa: [1]
  Yazdır  
 
Gitmek istediÄŸiniz yer:  

Saglik Personeli hamilelik sanat hastaliklar Cilt Bakimi Bilim ve Teknoloji Saglik gebelik Saðlýk ve Týp
MySQL ile Güçlendirildi PHP ile Güçlendirildi Powered by SMF 1.1.6 | SMF © 2006, Simple Machines LLC
Seo4Smf v0.2 © Webmaster's Talks
XHTML 1.0 Geçerli! CSS Geçerli!